Denisa Legnerová Jandová

...normálně nenormální ženská...
  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 906x

Seznam rubrik

Denisa Legnerová Jandová

(Ne)obyčejné lidské příběhy - R.I.P. teto Álo!

Když jsem se včera dozvěděla, že je má vzdálená teta Alena po smrti, upřímně jsem si oddechla. Zní to absurdně, téměř každý se bojí smrti a přitom občas nastane situace, že si ji vroucně přejeme, ať již pro sebe či pro člověka,

6.10.2015 v 12:22 | Karma: 22,70 | Přečteno: 870x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

(Ne)obyčejné lidské příběhy - Úvod

Během tohoto léta jsem strávila úžasný týden s fajn lidmi na kurzu tvůrčího psaní. Viděla jsem v tom možnost, posunout se ve své tvorbě třeba o kus dál.

6.10.2015 v 9:57 | Karma: 9,52 | Přečteno: 404x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Víme co jíme?

Dneska jsem se trochu rozvášnila a napsala dopis jednomu konkrétnímu výrobci potravin. Ačkoli to asi žádný efekt mít nebude, nedalo mi to.

10.9.2015 v 16:23 | Karma: 18,03 | Přečteno: 596x | Ostatní

Denisa Legnerová Jandová

takové jedno úplně obyčejné dětské přání

taky se občas nestačíte divit, co se dokáže zrodit v těch malých hlavičkách? děti jsou zkrátka našimi nejlepšími učiteli...

23.8.2015 v 17:25 | Karma: 9,03 | Přečteno: 337x | Ostatní

Denisa Legnerová Jandová

Děti-včera, dnes a zítra

Pár slov dvojnásobné matky, potenciální učitelky a hlavně vedoucí dětského tábora o tom, jaké jsou dnešní děti...

8.8.2015 v 12:44 | Karma: 20,70 | Přečteno: 680x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Báseň-Má duše

Má duše je u Tebe, půjčila jsem Ti ji, zdarma a navěky. Nezraň ji, neb jak křídla motýlí křehká je, a když se opije,

19.7.2015 v 23:39 | Karma: 6,80 | Přečteno: 226x | Poezie a próza

Denisa Legnerová Jandová

Tenkrát na východě – zakarpatská Ukrajina

Pominu-li týdenní dovolenou s mamkou u Balatonu pod stanem, čtrnácti denní pobyt na Zlatých píscích v Bulharsku (ještě za totáče) a týdenní letní sportovní kurs v nízkých Tatrách,

22.6.2015 v 18:02 | Karma: 32,62 | Přečteno: 3583x | Cestování

Denisa Legnerová Jandová

Jak málo stačí k lidské radosti II – aneb i malé zázraky se dějí

Jsem sama v cizím městě. To město vlastně není cizí, je to Hradec Králové a vlastně nejsem sama, je tu spousta lidí. Přesto se cítím moc osamělá...

21.6.2015 v 13:39 | Karma: 13,55 | Přečteno: 392x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Jak málo stačí k lidské radosti

tato kratičká příhoda by se dala nadneseně shrnout do níže uvedeného citátu: "To, co si schováváš pro sebe, jsi již ztratil. To, co dáváš, zůstane tvé navždy." Josef Recla

13.6.2015 v 11:58 | Karma: 13,51 | Přečteno: 373x | Ostatní

Denisa Legnerová Jandová

Líná špinďíra Věra a vulgární hysterka Lucie z Výměny manželek

V posledních dnech a týdnech mě v médiích chtě nechtě atakoval hon na jakousi paní Věru z pořadu Výměna manželek. Narážela jsem na to v titulcích na každém kroku...

7.6.2015 v 20:28 | Karma: 22,42 | Přečteno: 1521x | Společnost

Denisa Legnerová Jandová

Rockový koncert ve SKY BOXU

Rockový koncert Def Leppard ve VIP skyboxu je snad vrcholem snobárny, ale neber to, když je to zadáčo.

2.6.2015 v 21:13 | Karma: 8,05 | Přečteno: 258x | Kultura

Denisa Legnerová Jandová

Tenkrát za totáče

Nejde vůbec o žádný politický článek, ani hodnocení doby dávno minulé. Spíš jde o takové poohlédnutí a možná spíš střípky vzpomínek na dobu, která se mi zdála krásná snad jen proto, že jsem byla dítě...

15.5.2015 v 15:05 | Karma: 22,06 | Přečteno: 1397x | Diskuse| Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Kam s ním?

Dovolím si parafrázovat Jana Nerudu, tentokrát ale nejde o starý slamník, nýbrž o starý rozbitý rtuťový teploměr.

15.5.2015 v 11:49 | Karma: 11,27 | Přečteno: 464x | Životní prostředí a ekologie

Denisa Legnerová Jandová

Už zase skáčeme do kaluží

Také Vaše děti milují skákání do kaluží? I Vy jste to rádi dělali jako děti? Nemáte chuť to udělat občas i dnes coby dospělí? Rozeběhnout se a skočit a šplouch, voda vystříkne a schválně, komu nejvíc?

11.5.2015 v 9:15 | Karma: 8,72 | Přečteno: 247x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

sportem k smutku

Zatímco většina sportovních fanoušků žije momentálně hokejem, v naší vesnici dnes odpoledne hrála prim dětská olympiáda.

10.5.2015 v 19:46 | Karma: 9,34 | Přečteno: 323x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Jeden pitomý rozbitý talíř

Včera večer, když jsem dávala nádobí do myčky, vypadla mi z ruky sklenička. „Sakra!!!“, pomyslím si, padajíce únavou z celého dne. Rozhodně jsem neměla náladu ještě uklízet rozbitou skleničku,

10.5.2015 v 10:14 | Karma: 17,16 | Přečteno: 2182x | Ona

Denisa Legnerová Jandová

Když mámy paří a tátové hlídají

Během posledních pěti let, co jsem na rodičovské „dovolené“ a pečuji o děti a manžela, nemám příliš možností jít do společnosti. I když oproti jiným párům v okolí, na tom tak zle nejsme. Abonentka do divadla nám alespoň jednou do měsíce zajišťuje pravidelný přísun kultury. I když tedy do divadla pravidelně dobíháme s vyplazeným jazykem během třetího zvonění, někdy i později. Po představení pak zase spěcháme rychle domů, neboť je nám hloupé, vysedávat si někde ve vinárně, zatímco babička hlídá. Kromě toho pak zvládáme zhruba jedno kino a jeden ples ročně. Ale jít si večer posedět někam sama s kámoškama? Tak to už je skoro science fiction. Možná ještě tahle kafíčko za bílého dne někde, kde mají dětský koutek a ani tak nestihneme podrbat, protože v půlce každé druhé věty jsme „vyrušeny“ nějakým záludným dotazem našich dětí.

29.4.2015 v 18:31 | Karma: 11,79 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Uf, už je po dovolené!

Už dva roky jsme nebyli u moře a já začala pociťovat velký deficit toho mořského vzduchu a přímořské atmosféry. Léto si rádi užíváme v Čechách, ale jak začne září a sluníčka ubývá, láká nás to na jih. Kromě toho bychom rádi využili, že děti do dvou let neplatí za letenku a tudíž bychom ušetřili. Manžel ale z pracovních důvodů letos nemohl, tak mi nabídl, ať vezmu s sebou svou mamku a i s dětmi si najdeme nějaký zájezd.

14.12.2014 v 11:26 | Karma: 8,47 | Přečteno: 403x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Bezpodmínečná láska

Jako správná malá holčička jsem si ráda hrála s panenkami, jako že já jsem maminka a ony moje dětičky. Už tehdy jsem věděla, že chci mít děti i ve skutečném životě. Nikdy mne nenapadlo, že by tomu mělo být jinak a ani jsem nad tím nikdy příliš neuvažovala, prostě jsem to brala jako skutečnost, že je jednou mít budu. Když jsme se už jako dospělé téměř třicetileté, tehdy ještě bezdětné, ženy na toto téma bavily s jednou mojí kamarádkou, překvapil mne její názor: „ Ani nevím, zda vůbec chci nějaké děti. Když vidím, jak se ty děti občas rodičům odvděčí, že se na ně vykašlou!“ Tahle věta mne donutila trochu zapřemýšlet a ptát se sebe sama...

14.12.2014 v 8:48 | Karma: 10,88 | Přečteno: 690x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Kde domov můj aneb jak je pro děti důležitý domov

Tak konečně nastal den D. Den stěhování. Den, kdy definitivně vyměníme našich padesát metrů čtverečních v městském bytě za více než dvěstěmetrový dům se zahradou na vesnici. Jupííí, po více než roce rekonstrukce je to konečně tu!

5.10.2014 v 22:42 | Karma: 13,20 | Přečteno: 523x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Kronika mého rodu - příběh druhý - Happyend se nekoná

Během mého pátrání po předcích, jsem si znovu uvědomila, že člověk nemá soudit, když sám nezná souvislosti. A ač jsou někdy činy lidí neomluvitelné, možná se stanou více pochopitelnými.

22.9.2014 v 22:44 | Karma: 12,89 | Přečteno: 515x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Busem napříč USA ze San Francisca do New Yorku

Tento cestopis o třítýdenní cestě napříč USA je sice už „starý“ 10 let, přesto věřím, že má stále stejnou platnost, neboť města a místa jsou stále tam, kde byla a mé pocity z nich jsou i po letech stále živé.

16.9.2014 v 20:51 | Karma: 11,18 | Přečteno: 640x | Cestování

Denisa Legnerová Jandová

Americký sen aneb takové jedny nezapomenutelné prázdniny

Letos tomu už je deset let, kdy jsem se ještě coby studentka vydala díky programu Work and Travel přes Atlantik okusit, jak chutná americká svoboda.

28.8.2014 v 0:06 | Karma: 31,58 | Přečteno: 3739x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Láska přes internet, aneb jak jsem poznala svého muže

Téměř každý člověk hledá svou druhou polovičku, toho pravého/pravou. Já jsem toho názoru, že každý, s kým, byť jen na čas, spojíme svůj život, je ten pravý. Pravý pro ten daný okamžik, pro tu danou chvíli. Asi bylo třeba se sejít, něco společně zažít, abychom se něco naučili a mohli jít moudřejší dál svým životem.

19.6.2014 v 23:58 | Karma: 18,41 | Přečteno: 1400x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Holka nebo kluk?

„Co to bude, holka nebo kluk?“, jedna z nejčastějších otázek, když potkáme někoho známého, o němž víme, že je právě v očekávání. „To je jedno, hlavně, aby to bylo zdravé!“, zní obvyklá odpověď. A opravdu - aby bylo miminko zdravé, je to nejdůležitější! Jenže i tak se občas dostaví zklamání, i když se ho na první pohled snažíme zamaskovat, někdy i sami před sebou. Někdy se ty pocity mohou odehrávat v našem podvědomí a my nejsme schopni je přesně identifikovat, jen nám tam prostě něco nehraje. Cítíme to jako rouhání, když bychom si přiznali, že jsme zklamaní z toho, že se místo vytouženého nástupce narodila holčička, nebo naopak.

18.6.2014 v 0:14 | Karma: 16,81 | Přečteno: 1349x | Ona