Denisa Legnerová Jandová

...normálně nenormální ženská...
  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 906x

Seznam rubrik

Denisa Legnerová Jandová

Tak už to má za sebou...

Co čeká ostrov svobody po smrti jejího vůdce je jen ve hvězdách. Jedno je však jisté, se smrtí Fidela Castra už nikdy nebude Kuba, co bývala a to v každém slova smyslu.

2.12.2016 v 22:44 | Karma: 11,81 | Přečteno: 318x | Společnost

Denisa Legnerová Jandová

Co mě v poslední době rozpálilo doběla

Pomáhat a chránit, zni heslo jedné naší instituce. Prodej tvrdých drog by se možná mohl považovat za určitý druh pomoci, že?!

4.9.2016 v 19:04 | Karma: 25,55 | Přečteno: 1202x | Společnost

Denisa Legnerová Jandová

Nenávist v nás

„Proč musíš stále někomu ubližovat? Už toho nechej, nebo tě přetáhnu deštníkem!“ Tak přesně tato slova řvala z plna hrdla nedávno

26.10.2015 v 10:52 | Karma: 12,71 | Přečteno: 1148x | Diskuse| Ostatní

Denisa Legnerová Jandová

Advent a generální úklid

Nedávno mne na jednom komunikačním serveru zaujala ryze dámská (většinou šlo o maminky malých dětí) diskuze týkající se předvánočního úklidu. Maminky tam debatovaly, jak se zbavit té a té špíny, jaký prostředek na co použít apod. Nedalo mi to a taky jsem přidala svůj příspěvek:

18.12.2014 v 10:42 | Karma: 17,61 | Přečteno: 613x | Ostatní

Denisa Legnerová Jandová

O naději

Kráčím si na autobus, protože jedu na kolej. Na zádech nesu těžký batoh, přesto to břímě, které mám právě v duši je větší. Umřel mi blízký člověk, není tomu ještě ani měsíc. Poprvé v životě jsem se setkala se smrtí tváří v tvář. A když už si myslíte, že nemůže být hůř, umře vám navíc pes a do toho všeho se rozejdete se svým klukem, protože ve chvíli, kdy ho potřebujete i k něčemu jinému než k dosažení orgasmu, zjistíte, že je sám ve sračkách. A tudíž i kdyby moc chtěl, nemůže Vám být oporou. Ale chápu, že něco podobného si tehdy myslel asi i on o mně.

17.12.2014 v 16:26 | Karma: 7,84 | Přečteno: 473x | Ostatní

Denisa Legnerová Jandová

Jsou z nás venkovani

Nedávno jsme se přestěhovali z města na venkov. Od malička jsem žila a vyrůstala ve městě, a ač jsem za prarodiči na vesnici jezdila jako dítě téměř každý víkend a trávila u nich všechny prázdniny, necítila jsem k venkovu žádný zvláštní vztah a ani ve snu by mne nenapadlo, že tu nakonec budu žít.

8.11.2014 v 9:07 | Karma: 19,72 | Přečteno: 960x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Ministr Chládek proti domácí výuce

Ministr školství odmítá domácí výuku. Přesněji řečeno domácí výuku pro děti druhého stupně. Argumentuje tím, že škola má nejen vzdělávací funkci, ale i socializační. Aby ne, musíme přeci vychovat stádo ovcí, které nebude mít svůj vlastní názor. Kdo by pak konzumoval a spotřebovával na povel?! Budoucí generace mohou být spásou pro tuhle planetu, což ale bohužel pro vlády tohoto světa není žádoucí. Musejí na to proto dávat pozor už v zárodku. Takže se obávám dne, kdy bude zakázána domácí výuka i na prvním stupni. Nebo ještě lépe, kdy bude zavedena povinná „školková“ docházka pro děti od tří let. Nebo, co třeba brát děti matce rovnou po porodu a kolektivizovat je už od útlého dětství.

5.5.2014 v 17:12 | Karma: 14,90 | Přečteno: 699x | Společnost

Denisa Legnerová Jandová

Být či nebýt na rodičovské dovolené

Česká republika je zemí, kde je možno čerpat rodičovskou dovolenou až do čtyř let věku dítěte. Česká republika v tomto hraje prim v evropském a možná i celosvětovém měřítku. V posledních letech ale přesto přibývá stále více rodičů, kteří nechtějí tuto výhodu využít a už po půl roce, kdy vyčerpají mateřskou dovolenou, se vrací zpět do práce. O dítě se pak stará babička či jiná chůva, nebo zhruba od jednoho roku přicházejí na řadu jesle. Chvílemi mi probleskává hlavou otázka, proč si vlastně takoví rodiče dítě pořizovali, když ho pak po chvíli stejně "odloží".

12.3.2014 v 22:40 | Karma: 35,97 | Přečteno: 3410x | Ona

Denisa Legnerová Jandová

životní moudro dětí

Člověk chce stíhat spousty věcí a to co má opravdu smysl, si někdy nechá proklouzávat mezi prsty. Koukám do počítače, už ani nevím, co bylo tak strašně důležité, když na mne můj chlapeček něco mluví. Vnímám ho napůl, takže také už nevím, co vlastně chtěl. Až když ke mně začínají pronikat slova mého Tadeáška:„Maminko, já jsem tady! Maminko, koukám na Tebe!“, zvednu hlavu...

17.2.2014 v 20:43 | Karma: 9,00 | Přečteno: 511x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Prudérní společnost jednadvacátého století

V poslední době mi udělala vekou radost nominace herce mladoboleslavského divadla Petra Mikesky na cenu Thalie za roli Paula Verlaina v inscenaci Úplné zatmění, pojednávající o vztahu dvou prokletých básníků.  

3.2.2014 v 16:05 | Karma: 10,85 | Přečteno: 1310x | Diskuse| Kultura

Denisa Legnerová Jandová

Superženy – druh na vymření???

Když jsem ještě byla mladá, krásná a svobodná, holedbala jsem se, že jsem žena 4 D – Nejen, že jsem Denisa, jsem i Dříč v domácnosti, Dáma ve společnosti a Děvka v posteli. A co z toho zbylo po pár letech a dvou dětech? No, však posuďte sami.

12.12.2013 v 18:46 | Karma: 18,82 | Přečteno: 1310x | Ona

Denisa Legnerová Jandová

Barvy jižní Indie

Tento deník chci sepsat nejen pro nás, ale hlavně pro další cestovatele, kterým by mohl eventuelně pomoci při jejich cestování jižní Indií. Já sama jsem před naší cestou pročetla obdobné zápisky a opravdu mi některé bodly.

5.12.2013 v 8:31 | Karma: 10,17 | Přečteno: 1323x | Cestování

Denisa Legnerová Jandová

Městem chodí čerti (už dneska večer!!!)

Tak co, pustíme na ty naše spratky čerty?! Potřebovali by to, co?! Ty dnešní děti, to je hrůza, že?! Jen ať jim ukážou, ať jim pořádně naložej! Vždyť s námi se taky nikdo nepáral! A to tehdá byli něco čerti! Nejen, že z nich šla hrůza samo o sobě, ale po pár panácích, kterými je poštědřili někteří rodičové, motající se čerti ani nevěděli, co dělají!

4.12.2013 v 10:48 | Karma: 10,61 | Přečteno: 443x | Ona

Denisa Legnerová Jandová

Povídka - Tajemství oranžové šály

Perex: Simona je mladá holka, která přijela studovat do Prahy z maloměsta. Příběh o tom, jak se z dívky stává dospělá žena a taky o tom, že chemie je prostě chemie... PS: pozor, dlouhé;)

4.12.2013 v 7:59 | Karma: 11,43 | Přečteno: 569x | Poezie a próza

Denisa Legnerová Jandová

„Mami, jdu se vyplakat!“, aneb jak si poradit s dětským pláčem

Pokud očekáváte, že se tu teď dozvíte zaručený recept, jak zabránit, aby děti plakaly, tak ani neplýtvejte svým drahocenným časem a nečtěte dál.

29.11.2013 v 21:42 | Karma: 14,92 | Přečteno: 975x | Ona

Denisa Legnerová Jandová

Báseň

Slon na mém nočním stolku se tak smutně dívá, jakoby chtěl slzy ronit, když dal jsi mi ho, možná, možná, začala se láska rodit.

22.11.2013 v 15:22 | Karma: 5,92 | Přečteno: 208x | Poezie a próza

Denisa Legnerová Jandová

Jak jsme vybírali jméno

Vybrat jméno pro své děti je úkol nelehký, vždyť ho budou nosit celý život. A tim nemám namysli pouze skutečnost, aby se nám jméno líbilo dalších sto let, ale také to,

22.11.2013 v 9:12 | Karma: 13,46 | Přečteno: 829x | Ona

Denisa Legnerová Jandová

Povídka-Služební cesta aneb nuda v Brně

"Odolám všemu, kromě pokušení..." Oscar Wilde Když jsem odjížděl na služební cestu na týden do Brna, byl jsem docela smutný, že opouštím na pár dní rodinu. Jsem poslední dobou celé dny v práci, ale večer přijdu a alespoň prohodím pár slov a doteků se ženou a podívám se na naše děti, jak spokojeně spí v postýlkách. A teď neuvidím celý týden ani to.

21.11.2013 v 15:24 | Karma: 10,68 | Přečteno: 856x | Poezie a próza

Denisa Legnerová Jandová

Ach, to naše EGO

O egu by se dalo hovořit dlouho. Velmi pěkně to umí Jaroslav Dušek. Já ego chápu jako něco uvnitř nás, co nám brání v růstu. Rozhodně není ego totéž co zdravé sebevědomí.

21.11.2013 v 9:04 | Karma: 11,81 | Přečteno: 642x | Ostatní

Denisa Legnerová Jandová

Báseň o životě dvou cizích lidí... jak jsou si podobné...

Proč je nebe modré? A proč slunce zlatě září? Proč Láska bolí? A slzy jsou solí našich všechních dní?

19.11.2013 v 18:52 | Karma: 6,05 | Přečteno: 375x | Poezie a próza