Denisa Legnerová Jandová

...normálně nenormální ženská...
  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 906x

Seznam rubrik

Denisa Legnerová Jandová

Zážitky s malými dětmi - ztracený zatracený mobil

Na tento pár let starý úsměvný příběh, kdy našemu Tadeáškovi byl právě rok, jsem si vzpomněla asi před týdnem ve chvíli, kdy roční Davídek využil nestřeženého okamžiku a suverénně vyhodil můj mobilní telefon z balkonu našeho bytu ve čtvrtém poschodí. Rychle jsem seběhla dolů a v trávě hledala mobil, respektive jeho části. Našla jsem tělo, po chvíli baterku a nakonec i kryt. Když jsem z těchto zachovalých kusů dala mobil zpět dohromady, naštěstí fungoval. Každopádně jsem se musela zasmát - jak říká bratranec Pepin v Postřižinách: „Nudíte se? Pořiďte si medvídka mývala!“. Já myslím, že by to mohlo klidně znít i takto: „Nudíte se? Pořiďte si děti!“

30.4.2014 v 9:01 | Karma: 15,44 | Přečteno: 968x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Kuba aneb křížem krážem stopem po ostrově svobody(12.11-26.11.2009)

Cesta na Kubu byla tak trochu neplánovaná a spíš náhodná akce. Cena letenek se stále pohybovala dost vysoko a my nebyli ochotni za ně zaplatit 30 tisíc. Jednoho dne jsem se jen tak ze zvědavosti podívala na internet a najednou mi tam vyskočily letenky na 13 tisíc. Neváhala jsem a ihned je bukla – odlet za měsíc.

11.4.2014 v 15:18 | Karma: 15,80 | Přečteno: 1320x | Cestování

Denisa Legnerová Jandová

Odpuštění aneb díky, tati...

Když jsem včera odpoledne vytahovala ze schránky dopis s mým jménem a na místě odesílatele stálo – notářka Jičín, začala jsem tušit, oč jde. Rozklepanýma rukama jsem obálku roztrhla a očima pátrala nesystematicky po papíře...

1.4.2014 v 23:10 | Karma: 17,01 | Přečteno: 1220x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Hypnoporod

Všimli jste si také toho, že většina celebrit rodí císařským řezem? Až se mi to zdá kolikrát divné... A to se nikdy nezapomenou obhajovat objektivními důvody jako třeba, že se dítě nepřetočilo. Nechci nikomu sahat do svědomí, ale spíš mám někdy pocit, že je v tom něco jiného...strach... tak velký strach, jako by se v dnešní době, která se charakterizuje honbou za dokonalostí, lidé stále víc a víc báli bolesti. Dle statistik je u nás v porodnicích asi 20 % porodů provedeno císařem a přitom je tento způsob údajně spojen s daleko většími riziky, nemluvě o delší rekonvalescenci. Ano, klasický porod bolí! Ale naštěstí to příroda zařídila tak, že při spontálních porodních bolestech jsou vyplavovány hormony, které dokáží tyto bolesti tlumit. Když se pak malý človíček konečně protlačí porodními cestami ven, Vy uslyšíte jeho křik, podíváte se mu do očí, obejmete ho, tak za pár dní si žádnou bolest ani nepamatujete. Ale mohou Vám zůstat špatné vzpomínky v podvědomí, především v případech, kdy byl spontální přirozený porod nějak narušen ať už umělým vyvoláním porodu (v tuto chvíli příroda nefunguje tak, jak má a hormony tlumící bolest se bohužel nezačnou produkovat) nebo jakokoli jinou komplikací. Každopádně vždy hraje největší roli psychické rozpoložení budoucí maminky. Pokud k porodu bude přistupovat s panickým strachem (nepleťme strach jak synonymum respektu), tak to potom prostě bude váznout. Asi je jen málo těch šťastných, které mohou říci, že to bylo „v pohodě“ a přitom to ani tak moc nebolelo. Ale je tu jedna možnost říci, že to sice bolelo, ale přitom to také bylo v pohodě- HYPNOPOROD.

13.2.2014 v 14:15 | Karma: 6,49 | Přečteno: 374x | Ona

Denisa Legnerová Jandová

Mých tucet pravidel k lepšímu rodičovství

Po třech a půl letech zkušeností coby matka a po kupě přečtených knih na toto téma, jsem se rozhodla sepsat pár bodů o tom, jak já své děti vychovávám. To, zda sklidím ovoce, budu moci s konečnou platností ohodnotit asi až za pár let, přesto mi můj instinkt říká, že jsem na správné cestě. Vývoj dětí je samozřejmě ovlivněn řadou faktorů – vrozený temperament, školka, škola, okolí, ale jistě mi dáte za pravdu, že největší vliv má rodina a hlavně rodiče. Když občas slyším maminky v okolí, jak si stěžují na své děti, je mi z toho trochu smutno. Protože pokud budu o svém dítěti stále opakovat, že je to zlobivé dítě, tak ono se jím skutečně stane, jen aby naplnilo mé očekávání. Mé děti jsou velmi temperamentní, obě ovlivňuje živel – oheň. Nejsou to žádní svatouškové, kteří by mne poslechli na slovo a uklízeli si hračky. Ale ani to od nich nežádám. Nechci je vychovat k závislosti na mé osobě, chci, aby byli samostatní, jsem ráda, že mají svou tvrdou palici. Stěžovat si na ně rozhodně nemůžu -Tadeášek je dítě, které nekňourá v obchodech, pomáhá mi při vaření a s péčí o mladšího brášku, půjčuje dětem sám z vlastní vůle hračky, je k nim kamarádský, zkrátka má srdce na pravém místě.

3.2.2014 v 8:58 | Karma: 26,44 | Přečteno: 4131x | Ona

Denisa Legnerová Jandová

Motto pro dnešní den a nebo taky pro celý život...

Nedá mi to, abych nenapsala alespon pár vět o tom, co mne dnes potkalo, pár vět, které však obsahují vše...

14.1.2014 v 20:02 | Karma: 13,07 | Přečteno: 679x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Kronika mého rodu – příběh první - Láska až za hrob

Už před více než patnácti lety jsem si řekla, že se pokusím pátrat po svých předcích. Celé ty roky byly jen ve znamení plánů, ale teď jsem se do toho pomaloučku polehoučku pustila. Začínám odkrývat jména, totožnosti a s nimi ožívají staré příběhy a já se rozhodla Vám některé z nich vyprávět...

13.12.2013 v 14:35 | Karma: 17,69 | Přečteno: 709x | Osobní

Denisa Legnerová Jandová

Má cesta k šátkování

Šátek jsem si pořídila již v době, kdy jsem byla poprvé těhotná. Spíš jsem podlehla trendu než, abych to sama cítila jako nutnost. Asi taky proto šátek povětšinou zahálel. Neuměla jsem ho ani pořádně uvázat a asi i proto mne bolela z šátku záda. Nakonec jsem skončila pohodlně u kočárku. Člověk však brzy zjistí, že on ten kočárek zase takové pohodlí neskýtá. Naše města nejsou pro kočárky stavěná – vysoké obrubníky, schody, úzké dveře a hlavně žádní džentlmeni, kteří by vám je ochotně otevřeli. A to nemluvě o tom, když chcete využít MHD. Ale co, přežila jsem to a přežil to i můj synek. Během druhého těhotenství se mi pak dostala do ruky kniha Jean Liedloffové Koncept kontinua. Škoda, že jsem si ji nepřečetla už dávno. Ačkoli tento výrok příliš nekoresponduje s mým názorem, že věci se dějí přesně tak a tehdy, jak mají být.

18.11.2013 v 19:59 | Karma: 19,38 | Přečteno: 1104x | Ona